MBH Makronóm Makroverzum Konferencia - VÁLLALATI SIKERTÖRTÉNETEK
Mráz Dániel vezérigazgatónkat felkérték a "Vállalati sikertörténetek" panelbeszélgetésre az idei MBH Makronóm Makroverzum Konferencián, ahol a Prolan sikertörténeteiről beszélt.
Az eseményen számos olyan magyar vállalat képviseltette magát, amelyek sikeresen léptek ki a nemzetközi piacra, és ott megvetették lábukat – ezeket a vállalatokat nemzeti bajnokoknak nevezzük.
A konferencia központi témája az volt, hogy mi szükséges ahhoz, hogy a magyar vállalatok, termékek és márkák versenyképesek, ismertek és keresettek legyenek a nemzetközi piacokon. Emellett a résztvevők megvitatták a finanszírozási megoldásokat, ösztönzőket, támogatási rendszereket és intézményeket, amelyek segíthetik a hazai vállalkozásokat a külpiaci megjelenésben.
Vezérigazgatónk a "Vállalati sikertörténetek" panelbeszélgetésen elmondta, hogy: a Prolan Zrt. egy klasszikus magyar cégfejlődési történet.
Társaságunk hardver-, szoftver- és elektronikagyártással foglalkozik, és Budakalász környékére összpontosul. Mozdonyfedélzeti számítógépet fejlesztettünk, amelyet üzembe helyeztünk valamennyi MÁV- és GYSEV-járművön. Egy energiagyűjtő-adatgyűjtő berendezést fejlesztettünk és értékesítünk a Deutsche Bahn számára, amely 5 ezer német mozdonyon található meg. Ez a termék büszkeségünk, és ezen keresztül nyílt meg a lehetőség Franciaország és egyéb európai külpiacok felé.
"Ez a termék büszkeségünk, és ezen keresztül nyílt meg a lehetőség Franciaország és egyéb európai külpiacok felé. Forgalomirányító és biztosítóberendezéseink mellett a villamosipari megoldásaink, mint a B-tarifa, mintegy 600 ezer háztartásban látják el feladataikat. Hét éve kezdtük felépíteni németországi piacunkat, és már 70 ezer háztartásban található meg az általunk fejlesztett eszköz. Nagy vasúti rendszereink szinte az egész világon megtalálhatók, így például Törökországban és Bulgáriában is jelen vagyunk felsővezetéki energia-távvezérlő rendszereinkkel."
Mindezek tapasztalata alapján mára letisztult külpiaci tevékenységünk fókusza, amely a német térségre koncentrál, és elsősorban ezeken a piacokon vagyunk aktívabbak.
2024.06.14